БИЗНЕС

Бизнесите, които се развиха успешно, въпреки пандемията

Пандемията от Covid-19 оказа опустошително въздействие върху световната икономика и тежко засегна малкия бизнес. Например ресторантьорството е един от най-потърпевшите браншове, въпреки че представителите му намериха решение с още по-добра услуга за доставка на храна и хранителни продукти по домовете.

Да, някои успяха да се справят в бурята по-добре от други. Ето примери за бизнеси, които оцеляха и дори се развиха успешно, въпреки пандемията.

Онлайн търговия на дребно

Онлайн търговците наистина се справят добре по време на пандемията. Amazon продължава да бъде сред най-посещаваните уебсайтове в световен мащаб. Така или иначе ръстът на продажбите на компанията е впечатляващ през последното десетилетие, но месеците от началото на 2020 година буквално я „взривиха“. По хубавия начин.

Решения за работно пространство

Поради необходимост, бизнесът все повече преминава към по-гъвкава работна сила. Според Gartner, близо една четвърт от финансовите директори заявяват, че ще преместят поне 20% от служителите си на място извън офиса. Тъй като работната сила се отдалечава, наличието на подходящи технологии за сътрудничество и сигурност се превърна в основен приоритет за ръководителите.

Ето защо много голям успех имат споделените пространства за работа извън офиса или решенията, които подпомагат работния процес в домашни условия. Служителите определено имаха нужда от нещо такова!

Така например Zoom стана лидер във видеоконференциите по време на Covid-19. Всъщност степента на приемане на услугата надмина предишните водещи в индустрията – GoToWebinar и Cisco.

Супермаркети

Перфектната буря от събития помогна да се оживи още повече мрежата на супермаркетите. Затварянето на ресторанти означава, че хората, които обикновено се хранят навън, вместо това трябва да си правят вечери вкъщи… и да пазаруват за тях.

Дори с опция за поръчка на хранителни продукти онлайн, супермаркетите остават отворени като „основен бизнес“. Хората, които са останали без работа, се опитват да готвят сами, а социалните медии преливат от снимки и видеоклипове на готвачи аматьори, които правят хляб, торти и други лакомства.

Цените се повишиха, тъй като хората се страхуваха от недостиг, а търсенето нарасна. Още през пролетта клиентите по цял свят се запасяваха както със стоки от първа необходимост и храни за запас, така и с тоалетна хартия. Дори не се налагаше хранителните магазини да разчитат на специални оферти и промоции, за да привлекат купувачите.

Продукти за дезинфекция на ръце

От началото на пандемията насам сред най-успешните бизнеси са тези, които предлагат всякакви продукти за дезинфекция. Те отговарят на страха на хората от зараза с болестотворни организми, продавайки им какви ли не продукти на повишена цена. Ако си спомняте, през пролетта имаше невероятна спекула на цените на маските и дезинфектантите… За щастие, това време отмина.

В днешната среда хората ги използват навсякъде, където отидат. Почти всеки човек употребява кърпички, гелове. Рекламите на такива продукти пък получават огромно внимание. Да, това определено е сбъдната мечта за хората в този бранш, макар и в толкова неприятни условия.

Магазини за алкохол

Факт е, че консумацията на алкохол в домашни условия се увеличи по време на пандемията, на фона на целия стрес и скуката у дома. Магазините за алкохолни напитки бяха определени като основен бизнес и хората, гладуващи за социализация, започнаха да организират виртуални коктейлни партита чрез Zoom. С гъвкавия график сега, часът за коктейли не трябваше да чака до 17:00.

Развлечения

Netflix добави близо 16 милиона нови абонати през първото тримесечие на 2020 г. и ръстът на компанията се увеличи повече от два пъти повече от прогнозираното през януари. Това беше най-големият тримесечен скок в 13-годишната история на стрийминг услугата, тъй като хората търсеха възможности за забавление, докато театрите, кината, нощните клубове и концертните спираха. Тази и останалите тенденции остават в сила и в този момент.

Advertisement

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close