Образование

Училището в Гьоврен е част от европейски проект за разпространение на добри практики

Представители на ОУ “Пейо Яворов”  обменят опит с учители и директори от различни краища на България в Пловдив на 8 и 9 февруари като част от европейския проект FIERST. Основна цел на проекта е да популяризира добри практики за приобщаващо образование чрез развиване на умения на 21-ви век у учениците и създаване на професионални учебни общности в училищата. В България партньори по проекта са “Заедно в час”, Министерството на образованието и науката и Нов български университет, а Синдикатът на българските учители е асоцииран партньор.

Екипът на ОУ “Пейо Яворов” е сред 18-те училища, одобрени за участие във втора фаза на европейския проект. В рамките на проекта техните екипи се обучават в теми като създаване на професионални учебни общности в училище и стратегии за развитие на умения на 21-ви век в учениците. Всяко училище избира едно умение, по което работи с учениците си през цялата година, а в края ѝ ще сподели резултатите с широка група колеги и експерти на специално събитие. ОУ “Пейо Яворов” е фокусирало своите усилия за развиване на  умение „Работа в екип“.

По време на обучението в Пловдив участие ще вземат още представители на училища от София, Козлодуй, Самоков, Белозем (обл. Пловдив), Гърмен и Дебрен (обл. Благоевград), Ръжена (обл. Стара Загора) и Гьоврен (обл. Смолян).

Обучителите и координаторите в проекта са възпитаници на програмата на “Заедно в час”, натрупали опит както като учители, така и като експерти в различни организации в сферата на образованието.

Проект FIERST е финансиран по програма “Еразъм +”, Ключова дейност 3 и се осъществява паралелно в 5 европейски държави – България, Румъния, Естония, Великобритания и Швеция. В момента тече втората година на проекта, като през миналата година близо 80 учители от осем училищни екипа от различни области на България участваха в първата фаза. Те преминаха през обучения и бяха подкрепени в развиването на професионални учебни общности в своите училища. Един от ключовите изводи след първата година беше, че обмяната на добри практики между колеги и споделянето на полезни преподавателски ресурси са изключително ценни за учителите.

Невен Устов, директор

Покажи още

Свързани статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker