„Отдавна не бях ходила в родния си град Смолян. Миналата седмица си взех билет за 13:10 часа, стискайки палци да има климатик в автобуса… Само малко отклонение ще направя: Последният път, когато пътувах с автобус, беше с една златоградска фирма. Сега попитах за същата, но се оказа, че този курс вече е взет от софийски превозвач. И аз понеже съм с по-високи изисквания към шофьорските умения по завоите, си смених билета като взех този в 13:10 на „Рожен – Експрес“ (13.07.2023 г.).“ Това разказа в писмо до „Отзвук“ Мария Карова от Смолян.
„И така: Още като видях буса на автогарата, ми стана лошо, но Надеждата умира последна. Оказа се, че климатик има, но както всички знаем, не е достатъчно да има, а и да работи! Та 5 часа, 20 души в собствен сос на около 35 градуса, се лангъркахме до Смолян. Явно съм гледала достатъчно лошо, та никой не попита, дори, може ли да седне до мен. Шофьорът се смили над нас и в Асеновград отвори капандурата, но чак при слизането от Пампорово се усети да влиза въздух…. Слязох, снимах номера на буса и с благодарност поех глътка въздух!“ – продължава разказа на Мария.
Реших да дам още един шанс на великата смолянска фирма.
„На следващия ден отидох да си купя билет за връщане. Изрично попитах дали има РАБОТЕЩ климатик, като казах, че предишния ден е било нещо страшно!!!! И подчертах, че смятам да подам жалба! Касиерката ми каза, че автобусът е от големите и има климатик. Добрееееее! Реших да дам още един шанс на великата смолянска фирма. Взех си билет за 12:30 в неделя (16.07.2023 г.). Въпросния ден се качвам в автобуса и за моя радост усещам да подухва хлад от климатика. Сядам си на мястото и се приготвям да пътувам към столицата малко по-комфортно. Но, за съжаление, доста кратко ми беше доброто настроение…. Голям автобус с около 35 човека вътре и малко по малко разбираме, че и този климатик не работи като хората…. Нещо там подухва, ама какво точно, не е ясно….“ – споделя тя.
„При почивката в Хвойна попитах шофьора това ли е максималната мощност на климатичната инсталация. Той отговори, че е това, въпреки че преди два дни е бил на поправка! Климатикът!… Не знам какво точно са оправяли… За гарнитура към жегата, от Юговското ханче до Бачковския манастир попадаме в грандиозно задръстване и както се досещате, при липса на движение, задухът стана още по-голям. И отново в собствен сос стигнахме до Асеновград. Тук и този шофьор (явно нещо им действа този град, та стават по-добри водачите на МПС) отвори двете капандури. Всеобща радост настана, че ще се диша ….. Но и това беше за кратко! Една възрастна жена каза, че ѝ духа, излизала от болница и щяла да се разболее!!! На 35 градуса!!! Това никой от останалите пътници не го проумя, но заради нея се наложи да се жертваме и да затворим единственото място, от което влизаше въздух… Всъщност остана задната капандура, но тя не вършеше почти никаква работа… Та освен, че не работеше, в един момент климатикът прокапа. А пък да не ви описвам как за малко да изхвърчи капака на капандурата от скоростта…“ – пише смолянчанката.
„Та, мислех си, че сме в 21 век, но явно според „великата“ смолянска фирма „Рожен – Експрес“ не сме. В рамките на четири дни пътувах с два раздрънкани и с неработещи климатици автобуса, които не би трябвало да са в движение, още повече на такъв дълъг път и при тези температурни рекорди навън!“ – допълва тя.
„Докато се опитвахме да се разведрим в жегата, една друга пътничка каза, че е пътувала за Смолян в петък и отново не е имало климатик! Което значи, че е практика! Това беше капката, която преля чашата на търпението ми! Сега освен жалба до Комисията за защита на потребителите, ще пратя разказа си до всички смолянски медии и ще го споделя във всички социални мрежи! Не знам ще има ли полза, но няма да си мълча, защото е недопустимо такова безотговорно поведение от страна на „Рожен – Експрес“! Не обвинявам шофьорите, защото те си изкарват прехраната! Но ще искам проверка на конкретните автобуси и виновните лица да си понесат административна отговорност, както и да бъда уведомена за предприетите мерки на посочения в жалбата имейл.“ – заканва се Мария Карова
Потърсени за отговор на обвиненията, от „Рожен – Експрес“ признаха за развален климатик, но само в петък (14.07.2023 г.) Автобусът тръгнал изправен от гаража в Смолян, но по пътя, в Асеновград, климатикът се развалил. Пътниците били закарани от Асеновград до София и на връщане от София до Смолян, без работещ климатик. За останалите дни, които описва Мария Карова, „Рожен – Експрес“ отрича автобусите й да са пуснати да се движат по маршрута без работещи климатици.
А дали шофьорите не са пестили гориво и как фирмата контролира тях, е въпрос без отговор. От МВР и РЗИ днес пуснаха съобщение до медиите, в което съветват гражданите да пият повече течности, да носят шапки с широка периферия, да ползват помещения с климатик и пр. Вместо институциите да изпращат тези банални поучения, по-голям ефект ще имат проверките им по сигнали на граждани и санкции на виновните лица.
Търсете им обезщетения, практика е при тях никога климатик да не работи лятото.Вкарайте ги в съда. Заведете им едно дело. Осъдете ги с изпълнителен лист.ЧСИ , запор на сметки и да плащат. Нужни са ви адвокат, точни показания на термометъра за температурата вътре за момента когато сте пътували ,двама, трима независими свидетели- потърпевши да потвърдят, снимки, видео на случващото се прилошали, припаднали и тн. поради техни действия. Медицинско свидетелство. Нека да не включват и да пестят отново от климатици .
Точно!
Отдавна тази фирма е за ликвидиране. В такъв екшън съм попадала и аз. Тази фирма е срам за хубавия град.
Градските автобуси непрекъснато работят само с 1 врата-казват, че другата е развалена. Ами какво се случва ако стане катастгофа-от коя врата да излезем?! А конфукторите жлезата преди те да се настанят на свободно място. И да преподават билетчета
На скоростта с която се тътрят по скоро в лудница ще влезеш ,отколкото катастрофа да стане.
То да е само това-автобудите непрекъснато пътуват с 1 отварящи се врата, казват че само едната работи, другата не работела т. Е не се отваря. Как механиците пускат автобус да работи с 1 врата?! И конфуктотите непрекъснато гледат преди теб да седнат на седалките. И непрекъснато препродават билетчета
Ужасяващи Афтобуси и фирма, срам и позор за хубавия ни Град. А кондукторите продължават да крадът и да препродават билети или да вземат парите на хората, а не пускат билети!