НОВИНИ

Акад. Денков пита министър Вълчев защо се намаляват паралелките в ЕГ „Иван Вазов“ и ППМГ „Васил Левски“

„На какви конкретни критерии и анализи се основава решението за съкращаване на паралелки именно в тези две водещи гимназии в област Смолян, предвид разписаните в нормативната уредба принципи и приоритети? Какви са мотивите за намаляване на паралелките в ЕГ „Иван Вазов“, при положение че става въпрос за езикова гимназия, а не за средно училище? Какви са основанията за съкращаване на STEM паралелка в ППМГ „Васил Левски“, въпреки че STEM обучението следва да бъде запазено като приоритетен профил?“

Тези въпроси е изпратил днес до министъра на образованието Красимир Вълчев в рамките на парламентарния контрол бившият министър и премиер и депутат от ПП-ДБ акад. Николай Денков, става ясно от регистъра на Народното събрание.

Реклама

Преди дни началникът на РУО Никола Запрянов обяви,че Министерството на образованието е поискало да бъдат намалени 7 паралелки в областта. В град Смолян – четири: по една в ЕГ „Иван Вазов“, ППМГ „Васил Левски“, ПГ по техника и технологии „Христо Ботев“ и СУ „Св. св. Кирил и Методий“. По една паралелка ще отпадне и в ПГ по електроника „А. С. Попов“ – Девин, СУ „Христо Ботев“ в с. Чепинци, и в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Върбина.

„Обръщам внимание, че ЕГ „Иван Вазов“ и ППМГ „Васил Левски“ са двете най-престижни образователни институции в региона, като ежегодно доказват високото ниво на обучението, което дават на смолянските деца, чрез изключителни резултати на държавните зрелостни изпити и отличното представяне на национални и международни състезания и олимпиади“ – пише в парламентарния въпрос.

Акад. Денков обръща внимание на министър Вълчев, че съгласно Правилата за планиране, утвърждаване и реализиране на държавния план-прием, в т. 3.12 изрично е разписано, че в случаите, когато се налага намаляване на броя на паралелките, следва да се спазва следния ред:

  • първо, да се редуцират паралелки с профил „Чужди езици“ в средните училища (с изключение на паралелките с редки езици);
  • второ, броят на STEM паралелките да бъде запазен;
  • трето, да се даде приоритет на професионалните паралелки в дуална система на обучение.
Advertisement
Back to top button