НА ФОКУСОБЩЕСТВО

Защо „ВиК спира водата, когато си иска, и нагло лъже абонатите си в Смолян?

 

Как държавното дружество „ВиК”ЕООД уведомява абонатите си, когато трябва да спре водата? На този въпрос много смолянчани са търсили отговор, включително и чрез редакцията на „Отзвук“? Проблемът с липсата на информация и елементарно уважение към клиентите в четвъртък прерасна в лют спор между жител на квартал Долно Райково и служител на „ВиК” пред екип на вестника.

„Когато искате спирате водата, не ни уведомявате, работите мудно”, негодуваше 74-годишният Динко Митев. След 9 часа в четвъртък на ул. „Поп Нико” „ВиК“ водата била спряна, за да се върже към мрежата къща в квартала. Но никой не сметнал за нужно да уведоми абонатите. Работниците не си давали зор да приключат бързо, а на обяд спрели и отишли да се нахранят. Елате да видите, вода нямаме, а те оставиха всичко и отидоха на обяд, никой не ни предупреди, оплака се в 13.00 часа Динко Митев пред „Отзвук“.

Около 14 часа, когато екипът на вестника бе на място, работниците на „ВиК“ приключваха. Там бе и Наско Кехайов – техник във „ВиК”, който обясни на възрастния мъж, че точно в 9,19 часа се е обадил на секретарката на „ВиК“ да я уведоми, че водата на ул. „Поп Нико” се спира поради авария и захранване на нова къща, за да може тя да качи съобщение на сайта на дружеството. „Не всеки има достъп до компютър и интернет. Стоим, броим часовете и чакаме да дойде водата”, ядосваше се 74-годишният мъж.

„Поради авария на водопровод на ул. „Поп Нико“, Долно Райково, ще бъде нарушено водоподаването от 09:30 – 12:00 часа! „В и К“ ЕООД – Смолян се извинява за причиненото неудобство!“ Това гласи съобщението на сайта на „ВиК“ с дата 4 февруари (четвъртък). Дори и да е било публикувано веднага след обаждането на Наско Кехайов, жителите на квартала нямало как да разберат, защото не висят непрекъснато пред сайта на „ВиК“ в очакване на публикуване на евентуално съобщение.

„Аз ги разбирам, но какво да направя. Ние съобщаваме на кои улици ще има ремонти и това излиза във вестник „Родопи“, след това и на нашия сайт също се качва. Хората, като имат такива претенции – да се обърнат към нас, защо се обръщат към пресата. Каквото се изисква по закон, съм го направил и съм уведомил. Това, че те не са се информирали…, аз каквото и да направя, има хора, които ще кажат, че не знаят. Нека хората, които имат претенции към нас – да си ги изложат и да видим дали ние можем да направим нещо. Какво смятате, че аз трябва да направя, че не стигат съобщенията до хората?“ – заяви управителят на „ВиК“ инж. Мариян Николов в отговор на журналистически въпрос.

Отговорът на въпроса на управителя на „ВиК“ е много лесен и той се съдържа в чл. 7, т. 10 от „Общите условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите от ВиК – Смолян“. И той гласи: „При планирани прекъсвания на водоподаването да информира засегнатите потребители най-малко 24 часа по-рано чрез средствата за масово осведомяване и по друг подходящ начин, като определя и срока за възстановяване на водоподаването”.

Очевидно е, че в случая инж. Мариян Николов е нарушил „Общите условия“, т. е. договора си с потребителите. Защото е съобщил за едно планирано прекъсване на водоподаването само на сайта си не „най-малко 24 часа“ по-рано, а минути преди да спре водата. Няма съобщение за това спиране в нито едно средство за масова информация в Смолян (вестник, телевизия, радио или сайт), показва проверката. Няма и във вестник „Родопи“, чието седалище е в град Кърджали, а вестникът не се продава и в павилионите и търговските обекти в Смолян. „ВиК“ не е изпълнило и ангажимента си да уведоми хората и по друг подходящ начин, например съобщение на стъклото на кварталния магазин. С една дума, „ВиК“ – Смолян, се е постарало достатъчно, включително и с избора на средство за масово осведомяване, да НЕ уведоми кога и къде смята да спира водата. И на всичко отгоре лъже в официалното си съобщение, че има авария, а не добавяне към мрежата на нов абонат.

Шефът на „ВиК“ не е направил, което се изисква по закон, не е направил и това, което би следвало по морални съображения, защото се държи нагло и високомерно към абонатите, които му плащат заплатата. Затова и хората, като имат претенции към „ВиК“, се обръщат не към него, а към „Отзвук“.

Advertisement

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close