ВЛАСТ И ПОЛИТИКАНА ФОКУС

Забрави ли държавата срутището край Тикале?

 

На 7 март 2018 г. скална маса затвори пътя за Мадан, а движението бе отбито по обходен маршрут през Рудозем. Започна ударно изграждане на обходно трасе, в което „потънаха” над 2 млн. лв. Днес новият път е неизползваем, а движението покрай срутището все още е затруднено и се регулира от светофари.

„През октомври 2019 г. между Агенция „Пътна инфраструктура“ и „Автомагистрали“ ЕАД е сключен договор за проектиране и строителство за  укрепване на свлачищно-срутищния процес на републикански път II-86 Соколовци – Смолян – Средногорци при км 109+450. Изпълнителят е представил в АПИ изработения технически проект и предстои той да бъде разгледан на Експертен технико-икономически съвет през януари 2021г.”. Този отговор бе изпратен от АПИ на въпроси на „Отзвук”.

Оказва се, че обществената поръчка за определяне на изпълнители на строителния надзор, която е стартирала през май м.г., все още не е приключила. И към момента комисията продължавала своята работа с разглеждане на постъпилите оферти на участниците в процедурата. От отговорът на пътната агенция се разбира още, че тепърва предстои да бъде приет и окончателният технически проект, за който, заедно с изготвения подробен устройствен план – парцеларен план за обекта, ще се проведат процедури за одобряване съгласно Закона за устройство на територията, включително процедури за промяна предназначението на засегнати имоти или за отчуждаване на засегнати имоти. Едва след това ще се предприемат необходимите действия за издаване на предварително съгласие за строителство. От пътната агенция посочват още, че строително-монтажни работи за трайното укрепване на компрометирания участък може да стартират след изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието и издаване на разрешение за строеж за обекта.

Стойността на проучвателно-проектантските работи и строително-монтажните работи за обекта е 6 141 287,50 лв. без ДДС, като финансирането ще се осъществява от републиканския бюджет.

На 13 април 2018 г. обходният път бе пуснат в експлоатация, след като комисия подписа временно разрешение за движение по пътя, който и до днес е със статут тракторен горски път, въпреки че е асфалтиран и е с пътна маркировка и мантинели. В момента трасето е опасно за преминаване. На някои места пътят е стеснен от срутили се камъни, а на други – от пропадане на асфалта.

„За пътя е подписан Акт 15 на 21.09.2018 г. за приключване на строително-монтажните работи”, посочват от пресцентъра на АПИ.  От агенцията обясняват още, че поради отпадане на необходимостта от временен обходен път от началото на октомври 2018 г., поддържането на трасето, в съответствие със споразумението между АПИ и община Смолян, е задължение на общината”, посочват още от АПИ. Община Смолян поддържа и използва обходния път, който според агенцията, може да бъде използван като алтернативен за лекотоварни автомобили при извършването на бъдещи строително-монтажни работи по укрепване на срутището.

Advertisement

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button