БИЗНЕСПЛАТЕНИ ПУБЛИКАЦИИ

Най-важните съвети при организацията на склад

Организацията е ключова за поддържането на успешен бизнес. Особено ако в основата на една дейност е складът, правилната му експлоатация и подредба може да бъде ключов фактор. Истината е, че много хора се оплакват, че управляват неорганизиран склад, но затънали в хаос, не знаят откъде да започнат и какви стъпки да предприемат.

На първо място е добре да се започне с малки промени, а ефектът от тях ще се усети много скоро. Сред най-важните компоненти за организацията на едно складово пространство са качествените палетни стелажи.

Те позволяват складиране на палетизирани товари и са идеални за големи разпределителни и логистични складове.

Не е задължително организацията на пространството да бъде в начална фаза на един бизнес. Спокойно може да оптимизирате някои от текущите процеси, за да направите ежедневните задачи по – ефективни.

  1. Организирайте площта

Ако сте във фазата на проектиране на склада, имате късмет, защото можете да зададете тон  на процеса още от самото начало. Но, както вече стана ясно, не е задължително организацията да започва с основен ремонт. Погледнете на склада си отстрани и се опитайте да преосмислите нещата от неутрален ъгъл. Какво е текущото оформление? Работното пространство осигурява ли безопасна среда за вашите служители? А дали е ефективно? Потокът, по който тече процесът на приемане и отдаване на стоката върви ли спокойно?

Може да вземете химикал и да нарисувате пътят от мястото, където инвентарът влиза в склада, как се обработва и как излиза. Целта е да постигнете относително права линия.

Попитайте и персонала, който ежедневно работи там. Какви са спънките, какви идеи биха дали за подобряването на този процес. Може да се окаже, че някои дребни подробности са в основата на производителността.

  1. Етикети и надписи

Това е лесен съвет, който можете да приложите веднага. Наред със стелажите и всички видове помощни аксесоари, етикетирането на инвентара и работните зони в склада ще гарантира, че организацията и потокът на дейността ще бъде дългосрочна стратегия. Освен това етикетите ще помогнат на служителите да намират стоката по- лесно. Това може да бъде особено полезно за нови служители или в съоръжения, които често използват временна работна ръка.

  1. Работни карти

За да помогнете на служителите да се ориентират в склада, направете карти. В случая говорим за големи халета и хранилища, в които ориентацията е сложна. Етикетите и надписите ще са в помощ, но ако имате нови служители, картите могат да бъдат особено полезни. Колкото по-бързо хората стигат до мястото, където трябва, толкова по-бързо свършват работата.

  1. Преглед на капацитета за съхранение

Сега, когато всичко си има място и е ясно обозначено, е време да прегледате капацитета за съхранение, или максималното количество, което може да се събере.

Ако сте избрали традиционните стелажи, помислете как са разположени рафтовете. Капацитетът запълнени ли е? Ако са по –високи, имате ли необходимата техника. А дали е възможно да увеличите максимално мястото за съхранение чрез автоматизирани методи за съхранение.

  1. Класифицирайте стоката

Започнете с класифициране на стоката, за да сте сигурни, че организирате всяка стока, дори и най – рядко използваната или оборотната. Тук трябва да се включи и база с данни. Направете опис на това, което в момента е в склада (размер, форма, количество) и какъв е потокът  на стоката. Може да организирате инвентара в категории: A, B, C и D: бързи (A), средни (B), бавни (C) и много бавни (D).

За ефективното управление на стоковите наличности  на търговската фирма е необходимо тяхното измерване и контрол. Така фирмата получава информация за състоянието, динамиката и обращаемостта на своите стокови запаси. Измерването на стоковите запаси в дни е относителен измерител на тяхното текущо състояние.

  1. Прилагане на ефективен процес на получаване

Имате ли кутии, трупащи се до вратата? Това говори за дезорганизиран склад. Прегледайте процеса за получаване на инвентар. Стоката, която идва на вратата, е също толкова важна, колкото и тази, която се изпраща. Определете човек или хора, които да управляват получаването и които да отговарят за обработването, както и за последващия процес на съхранение.

Advertisement

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close