БИЗНЕСГОРЕЩА ТЕМАНА ФОКУС

ЕВН прекъсна тока на затворен търговски обект в Смолян въпреки извънредното положение

И то след като сметката, макар и в последния момент, е била платена

Вчера „ЕВН България Електроснабдяване“ спря тока на ресторант в Смолян за просрочени задължения след като сметката, по думите на ресторантьора, е била платена.

Миналата седмица собственикът на заведението получил предупредително писмо, че има неплатени задължения в размер на 645.90 лева и в случай не неплащането им, ще бъде прекъснато електрозахранването на обекта. В петък той посетил клиентския център на ЕВН в Смолян и поискал да разсрочи задължението си.

„И да пуснете молба, едва ли ще ви я разгледат. А и докато ви я разгледат… Вие сте дадени за спиране. Във вторник ще ви бъде спрян токът“ – бил отговорът на служител в центъра по негови думи.

На 24 март в 9.31 ч. собственикът на ресторанта плаща задължението на каса на Изипей. След което отива да нагледа ресторанта си. Всичко било нормално, ток имало. По-късно през деня около 15.00 часа отишъл отново до заведението, където има и животни за хранене, и установил, че ток няма. Посетил отново офиса на ЕВН да попита защо му е спрян токът. Отговорът бил, че може да не е било отразено плащането през Изипей, и че… дължи 19.00 лева за включване. Пълни лъжи са, че може да се отложи и разсрочи плащането на електроенергията, заяви пред „Отзвук“ мъжът.

„Спирането на тока е много крайна мярка, до която няма да се стигне в тази ситуация. Към настоящия момент, за да се стигне до изключване на електрическото захранване, се правят няколко опита за контакт с лицето, и ако има основание, сметката бива разсрочена във времето с удобен план“. Думите са на енергийния министър Теменужка Петкова, изречени в национален ефир на 16 март.

Оказва се обаче, че „спирането на тока е много крайна мярка“, но само за битовите потребители. „Във фактурите на стопанските ни клиенти ясно са разписани сроковете за плащане, удължавания на сроковете. Изпращаме напомнителни писма. Ако някой наш клиент има затруднения, нека своевременно да се свърже с нас, за да предложим възможности за разсрочване.“ – каза пред „Отзвук“ Крум Косев от ЕВН, потърсен за коментар по казуса. Не да изчакват последния момент, добави той. Косев обърна внимание и на факта, че дължимата електроенергия е за минал период, когато не е имало извънредна ситуация.

Advertisement

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close